Porsche konfigurator

75 let Porsche zgodb

Menu item

Porsche ceste: z novim Cayennom v deželo risa in Petra Klepca

Zapeljali smo se po cestah, ki se vijejo skozi neskončne gozdove. Devetnajst serpentin čez prelaz Strma reber med Osilnico in Kočevsko Reko je eden najzanimivejših cestnih odsekov pri nas.

4 MIN BRANJA

Menu item

Porsche ceste: med Vipavo in Krasom z legendarnima modeloma 718 Cayman in Boxster

Vožnja po robu med Vipavo in Krasom ne ponuja zgolj odličnih cest, ob katerih vam bo zaigralo srce, marveč tudi obilico postanka vrednih kulturnih in kulinaričnih posebnosti. Zaradi njih lahko tokratno epizodo Porsche cest izkoristite kot idejo za prijeten podaljšan konec tedna v objemu te idilične pokrajine. Na pot smo se tokrat odpravili z modeloma 718 Cayman in Boxster.

5 MIN BRANJA

Menu item

Porsche ceste: Solčavska panoramska cesta in Logarska dolina z Macanom GTS

Solčavska panoramska cesta in Logarska dolina sta popularni destinaciji za ljubitelje narave, pustolovce in tiste, ki iščejo neokrnjeno lepoto slovenskih Alp. A ti kraji so posebni tudi zato, ker vas do njih vodijo ceste, ki navdihujejo. Odkrijte jih z nami!

4 MIN BRANJA

Menu item

Zgodba o uspehu in uresničenih sanjah - začetki

Sanje so že od vsega začetka nadvse pomemben del našega uspeha. Ferry Porsche si je zelo jasno predstavljal idealen športni avtomobil. Leta 1948 je z ekipo sodelavcev uresničil svojo zamisel in izdelal vozilo Porsche 356/1, ki je za vse večne čase spremenilo svet avtomobilizma. Ta podjetni duh je z nami že 75 let. Pri Porscheju se ves čas spreminjamo, naše vrednote in identiteta pa ostajajo nespremenjene. Sanje in drznost nas ženejo naprej. Verjamemo v sanje. Sanjači smo. »Poganjajo nas sanje,« je naš slogan in popotnica, ki jo iz preteklosti prenašamo v prihodnost. Sanje se lahko uresničijo. Ferry Porsche je vanje verjel pred 75 leti. Mi pa vanje verjamemo še danes. Praznujte z nami.

3 MIN BRANJA

Menu item

Zgodba o uspehu in uresničenih sanjah - uspeh

Svet se je umirjal in postavljal nazaj na noge. Ugodna gospodarska rast na Zahodu je ljudem omogočala boljše življenje in več svobode. Prišlo je do prave revolucije ustvarjalnosti in izražanja identitete. Človekove prve korake na Luni je ves svet spremljal na televizijskih ekranih, mladina je plesala rokenrol, v modi so bili hitri in močni avtomobili. Leta 1950 so se vozniki formule 1 prvič pomerili na svetovnem prvenstvu, ljudje pa so z zanimanjem spremljali tudi relije in vztrajnostne dirke.

6 MIN BRANJA

Menu item

Zgodba o uspehu in uresničenih sanjah - v prihodnost

Povezani z internetom in mobilnimi napravami smo vstopili v 21. stoletje. Na družbenih omrežjih v živo spremljamo odločilne dogodke in spoznavamo ljudi z vsega sveta. Kitajska in Indija sta široko odprli svoja vrata in se postavili ob bok gospodarsko najmočnejšim državam. Znanost opozarja na posledice globalnega segrevanja. Človeštvo to vidi kot priložnost za spremembe in prehod v dobo trajnostnega načina življenja na vseh področjih.

4 MIN BRANJA

Hero image

Zgodba o uspehu in uresničenih sanjah - začetki

Sanje so že od vsega začetka nadvse pomemben del našega uspeha. Ferry Porsche si je zelo jasno predstavljal idealen športni avtomobil. Leta 1948 je z ekipo sodelavcev uresničil svojo zamisel in izdelal vozilo Porsche 356/1, ki je za vse večne čase spremenilo svet avtomobilizma. Ta podjetni duh je z nami že 75 let. Pri Porscheju se ves čas spreminjamo, naše vrednote in identiteta pa ostajajo nespremenjene. Sanje in drznost nas ženejo naprej. Verjamemo v sanje. Sanjači smo. »Poganjajo nas sanje,« je naš slogan in popotnica, ki jo iz preteklosti prenašamo v prihodnost. Sanje se lahko uresničijo. Ferry Porsche je vanje verjel pred 75 leti. Mi pa vanje verjamemo še danes. Praznujte z nami.

Po prvi svetovni vojni se je razmerje svetovnih velesil obrnilo v prid ZDA. Evropa, ki je bila dolgo gospodarsko in politično najmočnejša celina, se je spopadala s posledicami vojne vihre. Nemčija, ki so ji države zmagovalke naložile velike odškodnine za popravilo škode, je imela ogromne gospodarske težave, ki so zanetile nov konflikt. V takšnih razmerah je bilo s podjetniškimi idejami zelo težko uspeti, a se je Ferdinand Porsche vseeno odločil uresničiti svoje sanje.

1931

undefined

V času velike gospodarske krize se je 25. aprila v Komercialni register mesta Stuttgart vpisal »Dr. Ing. h. c. F. Porsche, podjetje z omejeno odgovornostjo za svetovanje, projektiranje in izdelavo motornih vozil« (Dr. Ing. h.c. F. Porsche Gesellschaft mit beschränkter Haftung, Konstruktion und Beratung für Motoren- und Fahrzeugbau). Poleg Ferdinanda Porscheja, ki je v podjetje investiral 24.000 takratnih nemških mark, sta bila ustanovitelja še njegov zet dr. Anton Piëch in Adolf Rosenberger. V pisarni na Kronenstrasse 24 v središču Stuttgarta je poleg njih delalo še dvanajst inženirjev.

undefined

Podjetje, ki se je ukvarjalo z različnimi inženirskimi projekti, je svojo prvo pogodbo podpisalo z avtomobilskim proizvajalcem Wandererjem iz Chemnitza. Zanj je razvilo limuzino srednjega cenovnega razreda s šestimi valji in nov osemvaljni vrstni motor. Za podjetje Horch je izdelalo nihajno gred, za Phänomen iz Zittaua pa zračno hlajeni petvaljni zvezdasti motor za tovorna vozila.

1935

undefined

17. januarja se je Ferdinand Porsche s študijo za izdelavo ljudskega avtomobila, ki jo je pri njem naročil proizvajalec motociklov Zündapp, prijavil na razpis Ministrstva za promet Nemškega rajha. Vozilo Porsche Typ 12, ki so ga v treh različicah izdelali po njegovem načrtu, je bilo tehnično in oblikovno zelo podobno Volkswagnovemu hrošču. Vsi trije avtomobili so bili uničeni med vojno, zadnji med zračnim napadom na Stuttgart.

1938

undefined

Ferry Porsche je na naslovu Spitalwaldstrasse 2 v okrožju Stuttgart-Zuffenhausen kupil veliko zemljišče in na njem zgradil novo poslovno stavbo po meri podjetja, ki se je tja preselilo 25. junija. V zgradbi, ki se imenuje Porsche Werk 1, še danes lahko pri Exclusive Manufaktur naročite in prevzamete vozilo, opremljeno po vašem okusu. Cesta, ki vodi do poslovne stavbe, se zdaj imenuje Porschestrasse.

1944

undefined

Porsche je bil med drugo svetovno vojno eno od strateško pomembnih podjetij. Ker so bila življenja zaposlenih in delavnice med zračnimi napadi na Stuttgart ogroženi, se je Porsche KG po ukazu poveljstva nemških oboroženih sil jeseni začasno preselil v Gmünd na avstrijskem Koroškem. Delavnice so pod vodstvom glavnega inženirja Karla Rabeja postavili v lesnopredelovalnem obratu W. Meineke Holzgroßindustrie Berlin-Gmünd, skladišče pa preselili v letalsko šolo v bližnjem Zell am Seeju. Razporejeni na številna ločena delovišča in v različne nastanitve so zaposleni Porsche v šali preimenovali v »Združene delovne lope«.

1947

undefined

V Gmündu so inženirji Porsche KG zavzeto razvijali dirkalnik za zelo uspešno moštvo Cisitalia. Typ 360 je bil z 1,5-litrskim dvanajstvaljnim kompresorskim motorjem in štirikolesnim pogonom na vklapljanje veliko pred svojim časom. Dvolitrski bokserski motor z osmimi valji naj bi namestili v dirkalnik Typ 370, s katerim bi vozili na vzdržljivostnih dirkah, kot je bila Mille Miglia. A avtomobil nikoli ni napredoval dlje od faze testiranja, saj je italijanskemu naročniku zmanjkalo denarja.

Newsletter image