Sanje so že od vsega začetka nadvse pomemben del našega uspeha. Ferry Porsche si je zelo jasno predstavljal idealen športni avtomobil. Leta 1948 je z ekipo sodelavcev uresničil svojo zamisel in izdelal vozilo Porsche 356/1, ki je za vse večne čase spremenilo svet avtomobilizma. Ta podjetni duh je z nami že 75 let. Pri Porscheju se ves čas spreminjamo, naše vrednote in identiteta pa ostajajo nespremenjene. Sanje in drznost nas ženejo naprej. Verjamemo v sanje. Sanjači smo. »Poganjajo nas sanje,« je naš slogan in popotnica, ki jo iz preteklosti prenašamo v prihodnost. Sanje se lahko uresničijo. Ferry Porsche je vanje verjel pred 75 leti. Mi pa vanje verjamemo še danes. Praznujte z nami.
Po prvi svetovni vojni se je razmerje svetovnih velesil obrnilo v prid ZDA. Evropa, ki je bila dolgo gospodarsko in politično najmočnejša celina, se je spopadala s posledicami vojne vihre. Nemčija, ki so ji države zmagovalke naložile velike odškodnine za popravilo škode, je imela ogromne gospodarske težave, ki so zanetile nov konflikt. V takšnih razmerah je bilo s podjetniškimi idejami zelo težko uspeti, a se je Ferdinand Porsche vseeno odločil uresničiti svoje sanje.
1931
V času velike gospodarske krize se je 25. aprila v Komercialni register mesta Stuttgart vpisal »Dr. Ing. h. c. F. Porsche, podjetje z omejeno odgovornostjo za svetovanje, projektiranje in izdelavo motornih vozil« (Dr. Ing. h.c. F. Porsche Gesellschaft mit beschränkter Haftung, Konstruktion und Beratung für Motoren- und Fahrzeugbau). Poleg Ferdinanda Porscheja, ki je v podjetje investiral 24.000 takratnih nemških mark, sta bila ustanovitelja še njegov zet dr. Anton Piëch in Adolf Rosenberger. V pisarni na Kronenstrasse 24 v središču Stuttgarta je poleg njih delalo še dvanajst inženirjev.
Podjetje, ki se je ukvarjalo z različnimi inženirskimi projekti, je svojo prvo pogodbo podpisalo z avtomobilskim proizvajalcem Wandererjem iz Chemnitza. Zanj je razvilo limuzino srednjega cenovnega razreda s šestimi valji in nov osemvaljni vrstni motor. Za podjetje Horch je izdelalo nihajno gred, za Phänomen iz Zittaua pa zračno hlajeni petvaljni zvezdasti motor za tovorna vozila.
1935
17. januarja se je Ferdinand Porsche s študijo za izdelavo ljudskega avtomobila, ki jo je pri njem naročil proizvajalec motociklov Zündapp, prijavil na razpis Ministrstva za promet Nemškega rajha. Vozilo Porsche Typ 12, ki so ga v treh različicah izdelali po njegovem načrtu, je bilo tehnično in oblikovno zelo podobno Volkswagnovemu hrošču. Vsi trije avtomobili so bili uničeni med vojno, zadnji med zračnim napadom na Stuttgart.
1938
Ferry Porsche je na naslovu Spitalwaldstrasse 2 v okrožju Stuttgart-Zuffenhausen kupil veliko zemljišče in na njem zgradil novo poslovno stavbo po meri podjetja, ki se je tja preselilo 25. junija. V zgradbi, ki se imenuje Porsche Werk 1, še danes lahko pri Exclusive Manufaktur naročite in prevzamete vozilo, opremljeno po vašem okusu. Cesta, ki vodi do poslovne stavbe, se zdaj imenuje Porschestrasse.
1944
Porsche je bil med drugo svetovno vojno eno od strateško pomembnih podjetij. Ker so bila življenja zaposlenih in delavnice med zračnimi napadi na Stuttgart ogroženi, se je Porsche KG po ukazu poveljstva nemških oboroženih sil jeseni začasno preselil v Gmünd na avstrijskem Koroškem. Delavnice so pod vodstvom glavnega inženirja Karla Rabeja postavili v lesnopredelovalnem obratu W. Meineke Holzgroßindustrie Berlin-Gmünd, skladišče pa preselili v letalsko šolo v bližnjem Zell am Seeju. Razporejeni na številna ločena delovišča in v različne nastanitve so zaposleni Porsche v šali preimenovali v »Združene delovne lope«.
1947
V Gmündu so inženirji Porsche KG zavzeto razvijali dirkalnik za zelo uspešno moštvo Cisitalia. Typ 360 je bil z 1,5-litrskim dvanajstvaljnim kompresorskim motorjem in štirikolesnim pogonom na vklapljanje veliko pred svojim časom. Dvolitrski bokserski motor z osmimi valji naj bi namestili v dirkalnik Typ 370, s katerim bi vozili na vzdržljivostnih dirkah, kot je bila Mille Miglia. A avtomobil nikoli ni napredoval dlje od faze testiranja, saj je italijanskemu naročniku zmanjkalo denarja.
Si želiš med prvimi zvedeti novice o vozilih Porsche in ponudbah Porsche Centra Ljubljana? Prijavi se na naše e-novice.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)