Svet se je umirjal in postavljal nazaj na noge. Ugodna gospodarska rast na Zahodu je ljudem omogočala boljše življenje in več svobode. Prišlo je do prave revolucije ustvarjalnosti in izražanja identitete. Človekove prve korake na Luni je ves svet spremljal na televizijskih ekranih, mladina je plesala rokenrol, v modi so bili hitri in močni avtomobili. Leta 1950 so se vozniki formule 1 prvič pomerili na svetovnem prvenstvu, ljudje pa so z zanimanjem spremljali tudi relije in vztrajnostne dirke.
1948
8. junija je deželna vlada avstrijske Koroške roadsterju 356/1 izdala prometno dovoljenje. Lahek športni avto z Volkswagnovim sredinskim motorjem in močjo, povečano na 26 kilovatov (35 konjskih moči), je dosegel hitrost 135 kilometrov na uro.
Znamka Porsche je vse od svojih začetkov z dirkalniki preizkušala nove tehnologije za serijska vozila. 11. julija je Herbert Kaes za volanom vozila Porsche roadster 356/1 odpeljal hiter krog po ulicah Innsbrucka.
1950
Porsche KG se je vrnil v Stuttgart-Zuffenhausen. Ko so zbrali dovolj naročil, so v tovarni, ki sta jo ustanovila Ferry in njegova sestra Louise Piëch, začeli serijsko izdelovati prvi Porschejev športni avtomobil 356. Ker je po drugi svetovni vojni v Nemčiji primanjkovalo avtomobilskih delov, so v prvih fazah proizvodnje uporabili veliko sestavin Volkswagnovega hrošča, nato pa so jih postopoma nadomeščali z lastnimi. Ohišje je oblikoval Erwin Komenda, ki je zasnoval tudi obliko hrošča. Walter Glöckler iz Frankfurta je postal prvi prodajalec vozil Porsche v Nemčiji. Kupejevska različica modela 356 je stala 10.200 nemških mark.
1951
Z zmago na dirki 24 ur Le Mansa, ki je bila prva, na katero so se prijavili, se je Porsche v velikem slogu pripeljal na avto-moto sceno. 30. januarja je za posledicami kapi v 76. letu starosti umrl ustanovitelj podjetja Ferdinand Porsche.
1952
Porschejev grb je že več kot 70 let prepoznaven simbol avtomobilske znamke. Pobudo zanj je leta 1951 dal Max Hoffman, uvoznik vozil Porsche v Združene države Amerike. Ferryja Porscheja je zaprosil za vizualno privlačno značko kakovosti, s katero bi lahko opremil športna vozila iz Stuttgarta. Porschejev oblikovalec Franz Xaver Reimspieß je v začetku leta 1952 narisal prvo verzijo grba, ki je ponazarjala tradicijo podjetja ter kakovost in dinamiko njegovih izdelkov. Konj simbolizira mesto Stuttgart, katerega ime je prav tako del znaka. Rdeče in črne črte ter stilizirana rogovja so tradicionalni simbol dežele Württemberg-Hohenzollern, vse elemente grba pa povezuje in ščiti napis Porsche. Še danes imajo vsa Porschejeva vozila na sprednjem delu pokrova ta znak.
1953
Porsche je izdelal prvo vozilo, namenjeno izključno motošportu. Tovarniška ekipa in posamezni kupci so bili na tekmah z dirkalnikom 550 Spyder zelo uspešni. Od leta 1955 so za zasebne kupce – eden od teh je bil igralec James Dean – izdelali le nekaj več kot sto avtomobilov Porsche 550.
1961
16. oktobra je Ferry Porsche zasadil prvo lopato za novo poslovno stavbo v Weissachu. Ob njej so zgradili tudi testni poligon s tako imenovanim drsališčem za preizkušanje vzmetenja, ki so ga od leta 1954 testirali na letališču v Malmsheimu.
1963
Porsche je 12. septembra na Mednarodnem avtomobilskem salonu (IAA) v Frankfurtu predstavil prototip novega modela 901. Poleg šestvaljnega motorja z odmičnimi gredmi nad motornimi glavami in vzmetenja zadnje osi s polvlečno roko je imel avtomobil tudi enotno samonosno ohišje (monocoque). Naslednje leto so ga še enkrat predstavili z novim imenom Porsche 911, s katerim se je zapisal med legende avtomobilizma. Preimenovati so ga morali, ker je Peugeot zaščitil vsa avtomobilska imena s številko 0 na sredini. Ker so medtem že začeli serijsko izdelovati dele, med katerimi so bile tudi številke, so našli preprosto in varčno rešitev. Zavrgli so vse ničle in uporabili po dve enici.
1964
Porsche 904 Carrera GTS je bil prvo vozilo te znamke, ki je imelo karoserijo ojačano s fiberglasom. Ker ga je oblikoval Ferryjev sin Ferdinand Alexander Porsche in ker je bil naravnost osupljivo zmogljiv, je pritegnil veliko pozornosti. Kmalu je dosegel prve uspehe tudi na dirkah. Avtomobil s sredinskim motorjem je z voznikom Antoniem Puccijem in sovoznikom Colinom Davisom zmagal na dirki Targa Florio, v Monte Carlu pa sta Eugen Böhringer in Rolf Wütherich z njim leta 1965 osvojila drugo mesto.
1969
Porsche je na Mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi predstavil avtomobil Type 917, ki ga je razvila ekipa inženirjev pod taktirko Ferdinanda Piëcha. Do konca aprila so izdelali že 25 primerkov tega modela. S 4,5-litrskim dvanajstvaljnim motorjem je nadomestil uspešna modela 907 in 908, v dirkalnem razredu do petih litrov pa povzročil precejšnje vznemirjenje. Zgodba o uspehu zdaj že legendarnega Porschejevega dirkalnika v kratki in dolgi različici se je začela 10. avgusta z zmago Joja Sifferta in Kurta Ahrensa na 1000-kilometrski dirki na Österreichringu, nadaljevala pa se je vse do leta 1973.
1970
Z devetimi zmagami na desetih dirkah je Porsche tega leta z voziloma Type 917 in 908/03 ponovno osvojil svetovno prvenstvo v razredu konstruktorjev. Junija sta Hans Herrmann in Richard Attwood z ekipo Porsche Salzburg v Le Mansu z dirkalnikom 917 KH prvič zmagala v skupnem seštevku.
1971
Poleti se je razvojni oddelek, ki ga sestavljajo konstruktorji, preizkuševalci in oblikovalci, iz glavnega obrata v Zuffenhausnu začel seliti v nov Razvojni center v Weissachu. Ta še do danes velja za možgane podjetja Porsche AG.
1974
Nov model Type 911 Carrera RSR Turbo 2.1 je svoj neverjeten potencial pokazal junija, ko je osvojil drugo mesto na dirki 24 ur Le Mansa. Kar se je oddelek za motošport naučil pri razvoju tega avtomobila, je bilo uporabljeno v serijski verziji. Istega leta je Porsche na Avtomobilskem salonu v Parizu predstavil model 911 Turbo.
1976
Proizvodnjo vozila Porsche 924 s pogonskim motorjem na prednji in menjalnikom na zadnji osi, ki je na tržišče prišlo leta 1976, je Porsche zaupal tovarni Audi NSU Auto Union AG v Neckarsulmu. Model 928, ki so ga predstavili naslednje leto, je nekaj časa veljal za naslednika modela 911.
1982
To leto je bilo v motošportu polno novih rekordov. Poleg neverjetnih prvih petih najvišjih mest na dirki v Le Mansu je Porsche tudi zmagal v skoraj vseh razredih in posebnih kategorijah. Prva tri mesta je zasedel novi model 956, Porschejev dirkalnik z enotnim samonosnim (monocoque) ohišjem in talnim efektom. V skupini 5 je zmagal Porsche 935 K3, v skupini 4 dirkalnik 934, v kategoriji IGTX dirkalnik 935, v kategoriji IGT pa dirkalnik 924 GTR.
1984
S športnim avtomobilom 911 Carrera 4x4 je Porsche prvič zmagal na puščavskem reliju Pariz–Dakar in presenetil svetovno javnost. Prototip s pogonom na vseh štirih kolesih v barvah sponzorja Rothmansa sta vozila René Metge in Dominique Lemoyne.
1985
Z modelom Porsche 959, ki je bil izdelan v omejeni seriji 292 vozil, je Porsche na Mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu dokazal, da ima v svojem podjetju v Stuttgartu vrhunske inženirje.
1990
1. aprila je bila v Zolderju v Belgiji prva tekma Porsche Carrera Cup, ki je nadomestila serijo dirk Porsche 944 Turbo Cup. Zmagovalec tekme, na kateri se je pomerilo 40 identičnih avtomobilov Porsche 911 Carrera 2 Cup, je bil specialist za krožne dirke Olaf Manthey.
1992
V zgodnjih devetdesetih letih je Porsche utrpel kar težke poslovne izgube. Wendelin Wiedeking je po principu vitkega upravljanja s prestrukturiranjem proizvodnje, zmanjšanjem napak in usklajeno logistiko povečal cenovno učinkovitost. Temu je sledilo še prestrukturiranje oddelkov razvoja, prodaje in administracije.
1993
Na Avtomobilskem salonu v Detroitu sta predstavnik Porschejevega izvršnega odbora Wendelin Wiedeking in vodja oddelka Porsche Style Harm Lagaay predstavila futuristično študijo Boxsterja, ki je po obliki spominjal na dirkalnik 550 Spyder. Tri leta kasneje so serijska vozila tega modela z navdušenjem sprejeli mediji, prodajalci, uvozniki in stranke.
Si želiš med prvimi zvedeti novice o vozilih Porsche in ponudbah Porsche Centra Ljubljana? Prijavi se na naše e-novice.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)